Etiketter

lördag 28 november 2015

Pisshumör

Imorgon är det första advent och på tisdag är det 1 december. Jag kan inte förstå att det här året närmar sig sitt slut. När jag var på sjukhuset härom dagen så insåg jag att mitt frikort är på väg att gå ut. Det har snart gått ett år sedan mitt första sjukhusbesök pga endometriosen.

Det ska bli härligt med advent och december. Jag ser fram emot att sätta upp ljusstakar och adventsstjärnor i fönstren och lysa upp denna gråa period. Jag ser fram emot att baka lussebullar och göra knäck, se på vinterstudion och mysa i soffan. Jag tror det kommer bli en mysig månad.

Men idag är det en grå dag. Jag är irriterad och arg, ledsen och rastlös samtidigt som jag är helt energilös. Jag är arg på min sambo för att han är sjuk och inte orkar göra något. Jag är arg för att det regnar och blåser. Jag är på riktigt dåligt humör helt enkelt, man skulle kunna tro att jag har mens. Jag har lite svårt att se hur jag ska vända denna dag till något positivt. Antingen ger jag helt upp på den här dagen och hoppas på att jag vaknar på en bättre sida imorgon eller så tar jag en dusch och ger mig ut på stan. Ibland gör det susen att komma ut lite bland folk. Lite shopping brukar också få mig att känna mig gladare. Att komma hem med lite nya kläder och saker till huset är alltid härligt. Behöver faktiskt och hitta en ny klänning att ha på mig till julfesten på fredag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar