Etiketter

torsdag 10 december 2015

Remiss

Vi har nu fått vår remiss. Vi står nu i kö för att bli gravida. Rätt konstig känsla. Liksom ta en nummerlapp och sitt ner och vänta så ska vi se om vi kan ordna en graviditet åt dig. Otroligt tacksam är jag för att jag lever i ett land där det är möjligt och i en tid där forskningen hela tiden går framåt. Ändå en konstig känsla. Vi är ju också uppväxta med anmodningar om att "skydda er annars blir ni gravida" över våra huvuden. Det var inte alls så här jag fick lära mig att det gick till när man blir gravid. 

Hur som, vi har nu alltså vår plats i kön. Vi vet inte alls vad vi kan förvänta oss tidsmässigt för enligt min läkare så är de väldigt underbemannade på fertilitetskliniken just nu och eftersom jag har endometrios kan jag inte bli vidareremmitterad till en privatklinik utan måste få hjälp av experter på sjukhuset. Det känns tryggt att de som kommer hjälpa oss förhoppningsvis har mycket erfarenhet av sjukdomen och därför kommer kunna hjälpa till på bästa sätt. 

Jag hoppas att jag kommer vara gravid inom ett år. Det är antagligen alldeles för höga förhoppningar framförallt med tanke på att jag borde ställa in mig på att det inte kommer lyckas på första försöket, men hoppas vill jag ändå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar