Etiketter

lördag 16 januari 2016

Kyligt

Alltså det är så fint ute. Så otroligt vackert med alla snökristaller. Det är runt -18 idag och det blir så fantastiska soluppgångar i sådan här kyla. Jag vaknade vid 8 och det var ett härligt ljus ute, ett sådant ljus det bara kan bli en kall vintermorgon. Vi har absolut inga planer idag så jag bestämde mig för att ligga kvar i sängen. Självklart somnade jag om och vaknade nu efter 10. Vilket ju inte gör något men jag har, ju närmare 30 jag kommer, börjat få ångest över att dagarna bara försvinner. Att livet försvinner. Allt går så fort. Varje dag jag inte gör något vettigt känns som att jag slösar bort.

Idag behövde jag nog ändå sovmorgon. Har varit en helvetesstressig vecka på jobbet och jag har varit hemma efter 21 varje kväll (till min sambos stora förtjusning). Och inte blir det bättre nästa vecka heller.

Endon har hållit sig någorlunda i schakt under veckan även om jag har haft känningar till och från. Har dock slutat äta konstant smärtstillande och tycker det funkar helt ok. Jag tar bara smärtstillande vid behov nu, dvs när jag känner av smärtan. Jag har väl visserligen känt av den varje dag den här veckan och tagit smärtstillande varje morgon men har inte behövt ta mer än 1 ggn/dag.

Idag vill jag tvinga sambon bygga lite på huset. Vi behöver fortfarande få på plats lite småsaker på nedervåningen innan vi helt klara på den våningen. Tanken är att vi inte får röra övervåningen innan nedervåningen är helt klar. Det behöver nog också bli lite varmare ute innan vi kan ta tag i övervåningen. Det är ett mycket större projekt så vi behöver vara ute och såga etc. men vore skönt att ta de sista listerna och trösklar m.m.  här nere så vi kan slappna av ett tag också innan vi tar nästa steg. Han är dock så himla trött hela tiden (ligger och sover bredvid mig) så kommer behöver tjata lite, och hjälpa till :p

Och så vill jag hinna med en promenad också i solen. Även fast det är så kallt känner jag att jag måste komma ut lite efter att ha suttit instängd på ett kontor hela veckan.

Vi funderar mycket på ivf-remissen. Vi har inte hört så mycket alls men hoppas på återkoppling på proverna innan slutet av januari och något sorts besked om vilken tidsperiod vi pratar om. Så mycket känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar