Etiketter

onsdag 30 december 2015

2015 närmar sig sitt slut...

... och det känns så jävla gött. Jag vill inte längre ha 2015. Det är det sämsta året so far i mitt liv. Nu vill jag bara se framåt och hoppas på att 2016 blir bättre.

En del har väl i och för sig varit bra i år också.
¤ Vi har köpt hus och jag älskar vårt lilla hus. Jag trivs så bra här.
¤ Jag och min sambo har på många sätt kommit varann mycket närmare av min endometrios och av att genomgå denna resa tillsammans.
¤ Jag har insett att det finns mycket viktigare saker här i livet än mitt jobb. Framför allt har jag insett att jag verkligen vill ha barn och jag längtar nu nästan ihjäl mig av tanken på en liten mini.

Men helst skulle jag bara vilja stryka det här året ur mitt liv. Vakna upp den första januari och inse att 2015 bara var en dröm, att inget av det egentligen hände. Att jag inte alls har endometrios, förlorat en äggledare och har ont mest hela tiden.

Till råga på allt har jag dragit på mig en förkylning och mår verkligen piss. Känns som att smärtan ökar när jag blir sjuk, som att endo inflammationen mår bra av att kroppens immunförsvar måste fokusera på annat än att bekämpa endon. Just nu ligger jag i soffan, nerbäddad och tycker synd om mig själv. Önskar att jag kunde må helt bra.

Jag har funderat på nyårslöfte. Ska jag ha något? Jag vill gärna fokusera på att äta bättre och träna eftersom jag på riktigt tror att min endo kanske skulle kunna bli lite bättre av det, att inflammationen skulle hämmas. Jag borde ju göra allt i min makt för att må bra/försöka må bättre eller i alla fall undvika att bli sämre. Men jag vill nog inte ha det som nyårslöfte, känns liksom som så mycket mer än ett nyårslöfte, det känns större kanske mer som ett livslöfte. Eller borde vara det.

Jag hoppas att 2016 blir ett år fyllt av kärlek och jag hoppas att det avslutas med att jag lyckas bli gravid. Kanske att vi förlovar oss också? :) Jag hoppas att jag börjar trivas på jobbet igen eller att jag hittar ett nytt jobb som jag trivs ännu bättre av och som innebär att jag inte behöver jobba lika mycket. Jag hoppas att jag får mer tid till att träffa och umgås med människor som jag tycker om och som ger mig energi. Jag hoppas att vi lyckas bli helt klara med renoveringen av vårt lilla hus så att det finns plats för ett litet barn här under 2017. Jag hoppas och tror att 2016 kommer bli så mycket bättre än 2015. Jag inser dock att det finns risk för även en del tråkigheter men det tänker vi inte på nu.

HEJ DÅ 2015 och GOTT NYTT 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar