Etiketter

torsdag 15 december 2016

Så mycket hopp

Det blev ingen lång paus. Vi är igång igen. Det kändes rätt att ha gjort alla våra landstingsförsök under 2016 och sen liksom starta med något nytt för 2017 om det här sista inte skulle gå vägen.

Jag var på ultraljud härom veckan och fick sådant hopp. Äntligen såg de fler blåsor. Hela 10 st från tidigare maximalt 5 el 6 st. Det kändes som alt jag gjort sedan förra försöket verkligen hade betalat sig.
Akupunkturen, den glutenfria månaden, stressat mindre, inte haft mobilen i fickorna vid äggstockarna och att inte berätta för någon samt att ta sprayen med exakt 12 h mellanrum varje dag samt att jag tog sprutorna på exakt samma klockslag varje dag. Jag var så otroligt lycklig efter ultraljudet och fick liksom känslan av att ja nu går det nog.

Men så igår, äggplocket. Jag ska inte ljuga, den goda känslan från ultraljudet försvann nästan helt. Av de 10 blåsorna fick vi ändå ut endast 5 ägg för de andra blåsorna var tomma. 5 ägg är ju inte fy skam men det är precis lika många som de andra gångerna så helt plötsligt kändes det som att vi hade samma gamla dåliga odds igen.

Liksom förra gången så var de tvungna att gå igenom min endometrioscysta för att komma åt blåsorna så det blev ju lite jobbigt även denna gång i den delen men inte riktigt lika illa som förra gången vilket jag är väldigt tacksam för.

Nu får vi helt enkelt se imorgon när vi åker tillbaka för att förhoppningsvis sätta in ett eller två av de befruktade äggen. Jag kan bara hoppas på att åtminstone ett är ett riktigt guldägg som resulterar i ett efterlängtat barn <3 och det räcker ju faktiskt med att ett endaste litet ägg av de 5 vi fick ut är starkt nog, så kom igen nu äggen jag hejar och tror på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar