Etiketter

torsdag 6 oktober 2016

Leva livet

Alltså det är sjukt hur de här moderskänslorna jag får av ruvning nästan tar över mig. Jag har ju typ sagt att jag aldrig ska skaffa husdjur och nu har jag helt plötsligt, efter den då misslyckade ruvningen, blivit besatt av att skaffa hund istället. Chocken på den hos min sambo haha. Men det blir ingen hund, inte än på länge iaf. Men tanken gör att jag kan fokusera på annat. Jag kollar upp hur mycket det kostar, läser på om de olika raserna, kollar vilka kennels som har de valpar jag är intresserade av och hur mycket det kostar med hunddagis. Det är skönt att fokusera på annat helt enkelt.

Jag har också kommit igång lite med träningen och det känns sååå bra. Sen mensen och den vidriga endosmärtan började gå över i slutet på förra veckan har jag hunnit träna 4 ggr. Det är typ rekord för mig att träna 4 ggr på en och samma vecka :) Och jag är så pepp.

Jag har bokat akupunktur nu också till nästa vecka vilket känns lite läskigt men ändå så bra. Jag gör verkligen det jag kan nu för att få kroppen i balans innan nästa försök. (Kanske skulle kunna börja äta lite bättre också men en sak i taget.)

Ska också se till att boka in massage snart. Tror jag behöver det. Fokus är balans på alla håll och även om jag kommit igång så är det långt kvar innan jag känner mig i balans igen. Men som sagt, en sak i taget.

Vi pratar också om resor, resor i massor. Att jag liksom skaffat nytt jobb gör kanske att det inte är optimalt att vara ute och resa var och varannan vecka men det är ändå härligt att drömma och så får vi se vad det blir av det hela i slutändan.

I helgen är det bröllop och då ska jag dricka massvis av champagne och må strålande.

Heja livet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar